Wie is het BVB?

Het BVB is in 1989 opgericht en treedt op als voorlichtingsbureau namens de gehele bedrijfstak. Het BVB is een stichting en heeft geen winstoogmerk. Haar inkomen haalt het BVB uit bijdrages van binnenvaartondernemers, aan binnenvaart gerelateerde bedrijven én uit diverse projecten.

 

 

 

Wat doet het BVB?

Het Bureau Voorlichting Binnenvaart heeft sinds de oprichting al heel wat promotionele activiteiten opgezet om de binnenvaart bij het grote publiek bekendheid te geven. Zoals de promotievaarten door Nederland met het promotieschip ‘Hanzestad’. Of billboards met de tekst “Hier vaart een file van 80 vrachtwagens”. Deze vorm van reclame was zo’n succes, dat deze actie is uitgebreid. Een aantal schepen kreeg daarom deze tekst op hun den. Of de diverse brochures en informatiefolders die in de loop van de jaren zijn uitgegeven. Zo doen de beeldcreaties van de scheepstypen, die een aantal jaar geleden in diverse vormen zijn uitgebracht, het nog altijd goed als eyecatcher voor de binnenvaart.

Ook ludieke acties, zoals de Westropa die tijdens het evenement Bavaria City Racing met kratten bier van Maastricht naar Rotterdam voer, spectaculair vormgegeven als Formule-1-wagen. Of een skatebaan in het ruim van het ms Sympathie tijdens het Grandprix Skateboarding in Rotterdam.

Dergelijke acties slaan aan en de boodschap blijft hangen bij het publiek. Steeds meer mensen zien in dat de binnenvaart een belangrijk onderdeel kan zijn van de logistieke keten van deze tijd en dat meer vervoer over water nodig is. Zorgen voor een goed imago is dan ook een belangrijke taak van het BVB. Dit heeft ervoor gezorgd dat mensen buiten de sector de binnenvaart zien als milieuvriendelijk, veilig en filevrij. Een beeld waar het BVB trots op is en graag wil behouden. Dit is dan ook waar het BVB zich elke dag weer voor inzet. Samen met en vooral ook voor de binnenvaart!

Activiteiten

  • Werkbezoeken
  • Logistiek advies
  • Folders en brochures
  • Vakbeurzen
  • Gastcolleges
  • Presentaties
  • Havendagen(zoals Werkendam, Vlissingen en Rotterdam)
  • Informatie en materiaal (voor spreekbeurten, werkstukken en afstudeerscripties)
  • Open dagen en vmbo-beroepenfeesten
  • Overleggroepen
  • Binnenvaartagenda
  • Binnenvaartcafé
  • Perscontact
  • Fotomateriaal
  • Video
  • Website en social media
  • Vraagbaakfunctie

 

 

Wat doet het BVB?

Het Bureau Voorlichting Binnenvaart heeft sinds de oprichting al heel wat promotionele activiteiten opgezet om de binnenvaart bij het grote publiek bekendheid te geven. Zoals de promotievaarten door Nederland met het promotieschip ‘Hanzestad’. Of billboards met de tekst “Hier vaart een file van 80 vrachtwagens”. Deze vorm van reclame was zo’n succes, dat deze actie is uitgebreid. Een aantal schepen kreeg daarom deze tekst op hun den. Of de diverse brochures en informatiefolders die in de loop van de jaren zijn uitgegeven. Zo doen de beeldcreaties van de scheepstypen, die een aantal jaar geleden in diverse vormen zijn uitgebracht, het nog altijd goed als eyecatcher voor de binnenvaart.

Ook ludieke acties, zoals de Westropa die tijdens het evenement Bavaria City Racing met kratten bier van Maastricht naar Rotterdam voer, spectaculair vormgegeven als Formule-1-wagen. Of een skatebaan in het ruim van het ms Sympathie tijdens het Grandprix Skateboarding in Rotterdam.

Dergelijke acties slaan aan en de boodschap blijft hangen bij het publiek. Steeds meer mensen zien in dat de binnenvaart een belangrijk onderdeel kan zijn van de logistieke keten van deze tijd en dat meer vervoer over water nodig is. Zorgen voor een goed imago is dan ook een belangrijke taak van het BVB. Dit heeft ervoor gezorgd dat mensen buiten de sector de binnenvaart zien als milieuvriendelijk, veilig en filevrij. Een beeld waar het BVB trots op is en graag wil behouden. Dit is dan ook waar het BVB zich elke dag weer voor inzet. Samen met en vooral ook voor de binnenvaart!

Activiteiten

  • Werkbezoeken
  • Logistiek advies
  • Folders en brochures
  • Vakbeurzen
  • Gastcolleges
  • Presentaties
  • Havendagen(zoals Werkendam, Vlissingen en Rotterdam)
  • Informatie en materiaal (voor spreekbeurten, werkstukken en afstudeerscripties)
  • Open dagen en vmbo-beroepenfeesten
  • Overleggroepen
  • Binnenvaartagenda
  • Binnenvaartcafé
  • Perscontact
  • Fotomateriaal
  • Video
  • Website en social media
  • Vraagbaakfunctie