Wat wij doen
Het BVB is in 1989 opgericht en treedt op als voorlichtingsbureau namens de gehele bedrijfstak. Het BVB is een stichting en heeft geen winstoogmerk. Haar inkomen haalt het BVB uit bijdrages van binnenvaartondernemers, aan binnenvaart gerelateerde bedrijven én uit diverse projecten.
Voor de binnenvaart
“Gek op bloemen!”, “Melk de witte motor”, “Brood, daar zit wat in”. Wie kent deze slogans niet? Het zijn reclame-uitingen in collectieve promotiecampagnes voor een gehele bedrijfstak.
Promotie voor de gehele binnenvaartbranche is ook waar het Bureau Voorlichting Binnenvaart zich voor inzet. Een verbetering van het imago en meer bekendheid van de voordelen en mogelijkheden. Dit doen we met slogans als “Vervoer over water natuurlijk beter”, “Hier vaart een file van…” en “Binnenvaart is filevrij” maar ook met andere, uiteenlopende promotieactiviteiten. Dit alles voor een imago dat aansluit bij de realiteit en meer bekendheid voor de binnenvaart.